(0222) 335 0580 / 5862 Çocuk Üniversitesi Sekreterliği

KÜÇÜK FİLOZOFLAR BÜYÜK DÜŞÜNCELER-2

  • Başlangıç Tarihi: 19/06/2017
  • Bitiş Tarihi: 23/06/2017

Düşünme, insanın en ayırıcı özelliklerinden biridir. Bu anlamda bakıldığında düşünme gücünü eğitmek insanı insan yapan özü geliştirmek olacaktır. Bu özü sistematik bir yolla geliştirmek ise bireyde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme ve yansıtıcı düşünme gibi becerilerin gelişmesine katkı sağlayacaktır. 21. yüzyıl becerileri olarak isimlendirilen bu beceriler bütün dünya ülkelerinin eğitim yoluyla yetiştirmek istediği bireylerde olması gereken beceriler arasında yer almaktadır. Özellikle yurt dışında yapılan araştırmalar Çocuklar İçin Felsefe düşüncesinin bu becerileri okul öncesi çağdan itibaren çocuklara kazandırdığını göstermektedir. Peki, nedir Çocuklar İçin Felsefe? Çocuklar Felsefe yapabilir mi?

 

  • Kontenjan:15
  • Yaş Grubu: 11-13
  • Program Koordinatörü: Arş. Gör. Celal Boyraz
Detaylı Bilgi ve Başvuru İçin Tıklayınız

KÜÇÜK FİLOZOFLAR BÜYÜK DÜŞÜNCELER-3

  • Başlangıç Tarihi: 14/08/2017
  • Bitiş Tarihi: 18/08/2017

Düşünme, insanın en ayırıcı özelliklerinden biridir. Bu anlamda bakıldığında düşünme gücünü eğitmek insanı insan yapan özü geliştirmek olacaktır. Bu özü sistematik bir yolla geliştirmek ise bireyde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme ve yansıtıcı düşünme gibi becerilerin gelişmesine katkı sağlayacaktır. 21. yüzyıl becerileri olarak isimlendirilen bu beceriler bütün dünya ülkelerinin eğitim yoluyla yetiştirmek istediği bireylerde olması gereken beceriler arasında yer almaktadır. Özellikle yurt dışında yapılan araştırmalar Çocuklar İçin Felsefe düşüncesinin bu becerileri okul öncesi çağdan itibaren çocuklara kazandırdığını göstermektedir. Peki, nedir Çocuklar İçin Felsefe? Çocuklar Felsefe yapabilir mi?

 

  • Kontenjan:15
  • Yaş Grubu: 14-16
  • Program Koordinatörü: Araş.Gör.Celal Boyraz
Detaylı Bilgi ve Başvuru İçin Tıklayınız

AFFAN DEDEYE PARA SAYDIM, SATTI BANA ÇOCUKLUĞUMU

  • Başlangıç Tarihi: 17/07/2017
  • Bitiş Tarihi: 21/07/2017

Bugün hem akademisyen hem de bir mimar olarak düşündüğümde; içinde doğduğum ev, yakınlarımın evleri, sokaklar, mahalleler, çarşısıyla, doğasıyla şehir benim hem farklı mekanlarla hem de farklı malzemelerile tanışmama daha çocukluğumda olanak yaratmıştı. Sizler de belki benim kadar olmasa da benzer bir çocukluk geçirdiniz. Peki çocuklarınız bu kadar şanslı mı? Avlu, bahçe, sokak ne idi! Komşu ne demekti! Açık ne idi, kapalı ne idi, iç ne idi, dış ne idi! Ya da kubbe, çatı, çardak, giriş ne idi! Kimsenin öğretmesine gerek kalmadan öğrenmiştim. Çünkü çocukluğumun oyun alanları parklar ya da AVM'lerdeki oyun bölümleri değil; sokaklar, komşunun bahçesi, ağacın altı, caminin çeşmesi, kapının önüydü. Mimarlık okurken bir piknik örtüsünün ya da bir ağacın altının birer mekan tanımlayabileceği söylendiğinde "mekan" kavramının ne kadar tanıdık olduğunu düşünmüş ve pek mutlu olmuştum. Hem komşuların dikkatli bakışları hem de kendi ailemiin kontrolünde eski bir kilim ve iki mindere eşlik eden hayal gücümüzle biz meğer ne çok şeyi özgürce hepbirlikte oynayarak öğrenmiştik. Badana yapılırken kireç söndürüldüğünde ne olduğunu, yandaki ev yıkıldığında kerpiçin ne olduğunu görmüştüm Odunpazarı'ndaki anneanneme gittiğimizde ahşap basamakların nasıl gıcırdağını, köşe pencereye oturunca Odunpazarı meydanını, geleni geçeni, diğer pencereye oturduğumda Kurşunlu Külliyesi'ne ezan okununca koşuşturanları görmüştüm. Hiçbirini öğretmelerine gerek kalmamıştı. Biraz ilerdeki çeşmenin niye diğer sokaktaki çeşmeden farklı olduğunu, anneannemin evinin kerpiç sıvasının yanında, külliyenin taş duvarlarının heybetini anlatamassam da hissederdim doğrusu. Bu çocukluk yaşlarımda bilmediğim ise "mimarlık" diye birşey olduğuydu. Hatta çocuk zihnimde Mimar Sinan' a da yeryüzünün tek mimarı muamelesi yapmış bile olabilirim. Programın adına ilham veren ise biraz daha birşeylerin farkında olduğum yıllarda, ortaokul türkçe kitabında okuduğum, beni çok etkilemiş ve ezberimde kalmış bir şiir. İlk okuduğumda beni çok farklı yerlere götürmüştü şair. Yıllar sonra o şiirde anlatılan eve de gittim ve sanki herşeyi elimle koymuş gibi buldum. Hadi gelin, bir kere de birlikte okuyalım.

ÇOCUKLUK*

Affan Dede'ye para saydım,

Sattı bana çocukluğumu.

Artık ne yaşım var, ne adım;

Bilmiyorum kim olduğumu

Hiçbir şey sorulmasın benden;

Haberim yok olan bitenden.

Bu bahar havası, bu bahçe;

Havuzda su şırıl şırıldır.

Uçurtmam bulutlardan yüce,

Zıpzıplarım pırıl pırıldır.

Ne güzel dönüyor çemberim;

Hiç bitmese horoz şekerim! 

Cahit Sıtkı Tarancı

  • Kontenjan:12
  • Yaş Grubu: 9-12
  • Program Koordinatörü: Prof. Dr. Meral NALÇAKAN
Detaylı Bilgi ve Başvuru İçin Tıklayınız

AMERİKA'YI KEŞİF

  • Başlangıç Tarihi: 22/01/2018
  • Bitiş Tarihi: 02/02/2018

Bu program ile 7-12 yaş arası çocuklarımıza ingilizceyi tanıtarak sevdirmek ve önemini vurgulamak istiyoruz. Yabancı dil eğitiminde önemli olan öğrendiği yabancı dili hayatlarının bir parçası haline getirebilmektir. Bu yaş grubundaki çocuklar henüz zihnen aşırı bilgiyle yüklü olmadıklarından öğrendiklerini çok daha kolay hafızaya alabilmekte ve uzun süreli öğrenimi gerçekleştirebilmektedirler. 

  • Kontenjan:10
  • Yaş Grubu: 7-12
  • Program Koordinatörü: Çağla ÇELİK GÜNAL ( YUTAM )
Detaylı Bilgi ve Başvuru İçin Tıklayınız

GERİ DÖNÜŞÜM/ YENİDEN KULLANIM

  • Başlangıç Tarihi: 23/07/2018
  • Bitiş Tarihi: 27/07/2018

Bu program ile 14-17 yaş arası öğrencilerin sürdürülebilirlik ve ekoloji hakkında genel anlamda bilgilendirerek atıklar konusunda bilinçlendirmelerinin sağlanması hedeflenmektedir.

 Sürdürülebilirlik ve ekoloji ile ilgili genel kavramlar ve tarihsel süreç anlatılacaktır.Atıkların türleri,nitelikleri ambalaj üzerindeki işaretler ve anlamları ile doğaya karışma süreleri görsel materyal ile aktarılacaktır.Tüketimi Azaltım ( Reduce) Yeniden Kullanım ( Reuse) ve Geri Dönüşüm ( Recycle) arasındaki farklarla birlikte anlatılacak ve öğrencilerden gündelik yaşantıdan örnekler vermelerine dayanan küçük yazılı sınav  yapılacaktır.Böylece gündelik yaşantıda varolan ama farkında olunmayan bu kavramlar üzerine düşmeleri sağlanacaktır.

 

  • Kontenjan:10
  • Yaş Grubu: 10-14
  • Program Koordinatörü: Arş.Gör. Meryem GEÇİMLİ
Detaylı Bilgi ve Başvuru İçin Tıklayınız

KÜÇÜK EKONOMİSTLER

  • Başlangıç Tarihi: 06/08/2018
  • Bitiş Tarihi: 10/08/2018

KÜÇÜK EKONOMİSTLER

 Paramızı doğru kullanmayı ve biriktirmeyi çocuk yaşlarda öğrenebiliriz. Bu atölye, iktisadın temel ilkeleriyle çocuklarımızı tanıştırmayı amaçlıyor.

  • Kontenjan:10-12
  • Yaş Grubu: 7-10
  • Program Koordinatörü: Dr. Öğr. Gör. Munise Tuba AKTAŞ
Detaylı Bilgi ve Başvuru İçin Tıklayınız

Sayfa Başına Git